Konferensbokning - bokning och avbokning
- En lagd bokning innebär att Halmstad Arenas hyresregler vid konferenser har accepterats av kunden.
- Bekräftelsen utgörs av detta bokningsmeddelande.
- Kunden ska utan dröjsmål säkerställa att bekräftelsen stämmer – lokal, dag, tid, antal personer, möblering, behov av teknik samt matrestriktioner.
- Särskilda önskemål, såsom extra teknik, ska anges vid beställningstillfället.
- Ändringar av antal personer eller önskemål om specialkost på grund av allergier ska förmedlas senast 7 arbetsdagar innan bokningen.
- Halmstad Arena är inte ansvarig för värdesaker, kläder eller material som lämnas i lokalen.
- Avbeställning ska ske skriftligt. Avbokning mer än 30 dagar innan bokat datum kan göras utan kostnad. Avbokning 10-29 dagar innan debiteras 50% av totala värdet av beställningen. Avbokning 0-6 dagar innan debiteras 100% av det totala värdet av beställningen.
- Skulle deltagare utebli från beställd måltid medför detta ej rätt till avdrag på priset.
- Betalning ska ske 30 dagar efter korrekt fakturas utställandedatum. Om betalningsfristen överskrids tillkommer dröjsmålsränta. Reservation för prisändringar.
- Kunden är ansvarig för skada som denne själv eller dess deltagare genom försummelse vållat.
- Vid högre prioriterat evenemang eller force majeure kan bokningen komma att avbokas av kommunen. Ersättningslokal garanteras inte.
- Om egendom av högt värde ska medtas och förvaras på Halmstad Arena, måste det meddelas arenan i god tid. Vid stöld eller liknande är Halmstad Arena ersättningsskyldig endast om Halmstad Arena genom skriftlig bekräftelse har åtagit sig att ansvara för egendomen.